Markkinointi-ideoita kukkakaupoille

Paikallisena kukkakauppana voi olla vaikea erottua muiden kukkakauppojen joukosta, puhumattakaan tavarataloista. Voi olla vielä vaikeampi tietää, kuinka markkinointistrategioita pitäisi käyttää, kun sosiaalinen media ja Google mainokset ovat nousussa.

Markkinointi-ideoita kukkakaupoille

Markkinointi floristisella alalla

Kukkakauppojen on ehdottoman tärkeää oppia käyttämään markkinointitaktiikoita ja ideoiden toteuttamista pysyäkseen mukana kilpailussa.

Käytä sosiaalista mediaa

Kukat ovat todella valokuvauksellisia, joten olisi sääli olla jakamatta niitä netissä. Sen lisäksi sosiaalinen media on muutenkin loistava tapa kasvattaa näkyvyyttä, löytää uskollisia asiakkaita ja saada ihmiset palaamaan tuotteidesi pariin jokaista syntymäpäivää, merkkipäivää ja juhlapyhää varten.

Se on loistava tapa rakentaa brändiä ja luoda hyvä kuva yrityksellesi. Siellä voit näyttää millainen floristi olet, erikoistutko tiettyihin juhlallisuuksiin vai ovatko kukkasommitelmasi tyyliltään uniikkeja.

Instagram

Instagram on sivu kuvia varten. Se on loistava paikka pitää epävirallista portfoliota työstäsi. On tärkeää julkaista korkealaatuisia kuvia. Instagram on hyvä keino pitää yhteyttä mahdollisiin asiakkaisiin ja mahdollisuus esitellä taitojasi ja taidettasi.

Julkaise parhaat kuvasi – sellaiset, jotka tuovat esille energian ja merkityksen, joka kukillasi on luonnolle. Esimerkiksi, jos erikoistut häihin, esittele kiinnostavia ja viehättäviä kuvia tilaisuudesta, jossa kukkiasi on esillä.

Kukkia netistä - Tee kukkalähetys helposti ja nopeasti

Facebook

Niin kuin Instagramissakin, onnistuaksesi Facebook-markkinoinnissa, täytyy julkaista jatkuvasti ja vaihdella julkaisuiden tyyliä. Tärkeintä kuitenkin on tehdä kukkakaupallesi yritys-sivu, johon julkaiset kaiken (oman profiilisi sijaan). Sinulla täytyy olla oma Facebook-profiili, jotta voit tehdä yritys-sivun.

Facebook on hyvä paikka ilmoittaa pitämistäsi erikoistapahtumista, julkaise kuvia kaupastasi tai putiikistasi ja julkaise alennuksista.

Pinterest

Pinterestissä ihmiset voivat luoda “lautoja” ja luoda oman tyylin tapahtumiaan varten tekemällä kuvakollaaseja. Esimerkiksi, morsian voi luoda laudan, joka tuo esille tunnelman, jonka haluaa häissään olevan. Floristitkin voivat käyttää Pinterestiä esitelläkseen kukkiensa luoman estetiikan tai näyttääkseen minkälaisia kimppuja haluavat luoda.

Markkinointi netissä on tulevaisuutta ja siinä on tärkeä pysyä mukana, jottei jää jälkeen. Toivottavasti tämä artikkeli auttoi sinua keksimään, kuinka päästä alkuun ja mihin kannattaisi tulevaisuuden markkinoinnissa keskittyä.



Löydä Suomen parhaat kukkakaupat