Kukkakaupan markkinointi – perusteiden ymmärtäminen

Markkinointi on avain menestykseen, kasvuun ja pitkäikäisyyteen kukkayrityksille.

Jotkut yritysten omistajat ovat kuitenkin edelleen hämmentyneitä markkinoidessaan kukkakauppaansa. 

Markkinointi selkenee paremmin asettamalla itsesi asiakkaasi kenkiin. Mitkä ovat asiakkaasi tarpeet ja toiveet? 

Mikä tekee sinun asiakkaistasi tyytyväisiä?

Markkinointi koostuu monista elementeistä, jotka tunnetaan paremmin nimellä tuote, hinta, myynninedistäminen ja paikka.

Tässä blogissa ajattelimme, että olisi hienoa tarkastella markkinoinnin perusteita ja helpotta sen ymmärtämistä, jotta voit käyttää avuksi markkinointia kasvattamaan kukkakauppasi liiketoimintaa.

Mikä on yrityksesi markkinoinnin tavoite?

  1. Luoda tuotemerkille näkyvyyttä / tunnistusta.
  2. Asiakkaiden huomion / kiinnostuksen kiinnitys.
  3. Kannustaminen ostamiseen.
  4. Yksinkertainen toimintakehotus.
  5. Liiketoimintasi tulojen kasvattaminen

Kukkia netistä - Tee kukkalähetys helposti ja nopeasti

Tapoja markkinoida yritystäsi:

  • Saapuva markkinointi: Tämä sisältää verkkosivustosi, sosiaalisen median alustasi, videosi ja sähköpostit. Internet-markkinointi kuuluu myös saapuvan markkinoinnin piiriin.
  • Lähtevä markkinointi: Lähtevä markkinointi voi koostua postimainoksista, mainoslehtisistä ja / tai kasvokkain tapahtuvista kohtaamisista. Tavoitteena on luoda asiakkaita. Lähtevän markkinoinnin avulla olet etsimässä heitä. Ajattele esimerkiksi puheluiden soittamista (kuuluu lähtevään markkinointiin).
  • Suusta suuhun-markkinointi: luottaa yksinomaan nykyisiin asiakasviittauksiin. Tämä on yksi markkinoinnin parhaista lähestymistavoista. Suurin osa (jos ei peräti kaikki) onnellisista asiakkaista tulee suosittelemaan yritystäsi muille asiakkaille.
  • Kampanjat / kuponkimarkkinointi: Tyypillisesti motivoidaan asiakasta ostamaan loistava tarjous.
  • Giveaway-markkinointi: Tehokkain keino asiakaskunnan luomisessa. Tarjoa ilmaisia lahjoja asiakkaille tai paikallisille yrityksille. Tee tämä vain lyhyen ajan – parasta tehdä silloin, kun avaat kukkakauppasi ensimmäisen kerran.
  • Maksettu markkinointi: Tähän sisältyy kaikki maksettu mainonta, televisio, tulostetut mainokset ja napsautuskohtainen maksu (Adwords).
  • Asiamarkkinointi: Tuotteen / tuotemerkin markkinointi hyväntekeväisyyteen tai jonkin asian tukemiseksi.
  • Buzz-markkinointi: Tämä markkinoi tuotteitasi ilman, että ihmiset tietävät olevansa markkinoinnin kohteena. Tätä pidetään enemmän kiistanalaisena markkinointitapana. Buzz- tai piilomarkkinointi tunnetaan useimmiten video- tai TV-ohjelmien kautta.

Kukkakaupan markkinointi - perusteiden ymmärtäminen

Markkinoinnin perusteet:

  • Moitteeton asiakaspalvelu: Emme halua aloittaa markkinointia asiakkaille ilman että ensin saavutamme hyvät asiakaspalvelukäytännöt. Työntekijöiden tulisi aina olla onnellisia
  • Yhdistä käyttöympäristösi: Muista yhdistää myymälämarkkinointi verkkomarkkinointiin.
  • Kuluttajan tunteminen: Tieto asiakaskunnastasi on avain menestykseen markkinoinnissa. Jokainen tarvitsee kukkia jossain vaiheessa, mutta on tärkeää kerätä tietoja asiakkaista ja markkinoida jokaiselle ihmiselle oikein.
  • Kilpailun ymmärtäminen: Markkinointi omalla alueellasi on tärkeää, jotta voit saada yhteyden paikallisiin asiakkaisiin. Arvioi kilpailusi ja mitä he tarjoavat ja miten olet erilainen.
  • Pidä asiakkaat: keskittyminen uusien asiakkaiden luomiseen on yksi markkinointikeinoista. Ole kohtelias ja kunnioita nykyisiä asiakkaitasi ja tarjoa joitain etuja kaikille asiakkaillesi uusille tai vanhoille.
  • Hae arvosteluja: Muista, että markkinointi on myös suusanallisesti. Kannusta asiakkaita antamaan arvosteluja ja suosituksia. Nämä ovat pieniä ihmeitä liikenteen lisäämiseksi kukkakauppaan ja verkkosivustolle.
  • Päästä sosiaaliseen mediaan: Ymmärrämme, että sinulla on todennäköisesti jo liiketoimintaa sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisessa mediassa oleminen ja ajankohtainen sosiaalisessa mediassa ovat kaksi eri asiaa. Käytä vähintään puoli tuntia päivässä sosiaaliseen mediaasi.
  • Mainosta työtäsi: Ymmärrämme, kaikki kukkakaupat eivät käytä omia tuotekuviaan verkkokaupoissaan. Kuvia voi olla vaikea ottaa. Olet kiireinen ja luettelokuvat myyvät hyvin verkkosivustollasi. Puuttuva ainesosa tässä on se, että mainostat työtäsi ja tuotemerkkiäsi. Työ on korvaamatonta saavuttaa oma erityinen tyylisi. Sijoita taustaan ​​ja käytä loistavaa kamera (jotkut matkapuhelimet tekevät hienoa työtä). Jos käytät kuvia, jotka eivät perustu työhösi, ole varovainen tekijänoikeuksien suhteen. On aina parasta käyttää omaa työtäsi!


Löydä Suomen parhaat kukkakaupat