Floristit ja milleniaalit: markkinointia uusille sukupolville

Nykyään saattaa tuntua siltä, ​​että kukat ovat vain vanhanaikaista ylellisyyttä, ja että vain vanhemmat sukupolvet näyttävät niiden avulla välittävänsä.

Tällä hetkellä trendinä milleniaalien keskuudessa näyttää olevan huonekasvit. Niiden viehätys on se, että ne tarvitsevat vain vähän hoitoa kukoistaakseen, tämä on houkuttelevaa ihmisille, jotka elävät kiireistä ja nopeatempoista elämää.

Virtuaaliset tilat, joissa nykyisin vietämme aikaa, muuttavat elämän arkea ja vaativat kaikenlaisia yrityksiä muokkaamaan ja parantamaan nopeasti tuotteitaan ja markkinointistrategioita. Jos sinä et vielä ole näin tehnyt, on aika alkaa miettiä tapoja, joilla yrityksesi pystyy tavoittamaan nuoret.

1. Onlinenäkyvyys

Milleniaalisukupolven kulmakivi on internet, jonka avulla ihmiset voivat olla yhteydessä toisiinsa kaikkialla maailmassa. Tämä tekee internetistä yhden parhaista viestinnän, ja tietenkin markkinoinnin, työkaluista. On tärkeää tietää kuinka paljon internet vaikuttaa brändiisi olennaisesti, jotta voit tehdä itsesi näkyväksi kohdeyleisöllesi.

2. Kommunikointi sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisen median alustat ovat ylivoimaisesti suosituimpia verkkosivustoja ja työkaluja nykypäivänä, ja kukkakauppiaiden tulisi hyödyntää niitä saadakseen huomiota tuotemerkilleen. Vaikka onkin hyvä omistaa tili kaikilla suurilla sosiaalisen median alustoilla, tärkeimmät niistä ovat Instagram ja Facebook. Näillä sivustoilla kuvanlaatu on vaikuttava (tämä on asia, johon sinun tulisi painottaa voimakkaasti) ja saatavilla olevat laajat mainontaohjelmat tekevät niistä melkeinpä minkä tahansa yrityksen tärkeimmän työkalun.

Kauppasi Facebook-sivu on yrityksesi kasvot, joten järjestä aikaa sivun kuvan ja kansikuvan räätälöintiin. Minä muuna päivänä voit käyttää oletusarvoista pohjaa, mutta voit käyttää valokuviasi myös kampanjoiden tai tarjousten yhteydessä. Yleensä profiilikuva voi olla logo.

Profiiliesi sisältö on tärkein. Olipa se sitten Facebookissa tai Instagramissa, postaustesi tulisi pyrkiä kertomaan tarina. Millenniaalit ovat uskollisia tuotemerkeille joihin he luottavat, ja he luottavat tuotemerkkeihin, jotka kertovat tarinansa.

3. Rakenna kukkakauppias-asiakassuhteita

Kun olet kerännyt itsellesi seuraajia, sinun tulisi olla tekemisissä heidän kanssaan! Sinun pitäisi ylittää odotukset asiakaspalvelullasi: tilausten ja toimitusten virheiden käsitteleminen, lisätietojen kertominen kukista ja jopa auttaa asiakkaita valitsemaan oikeat kukat tiettyjä tapahtumia varten. Sinun tulisi myös oppia olemaan yhteydessä asiakkaisiisi sosiaalisen median alustoilla. Ihmiset arvostavat vastauksiasi kysymyksiin, joita he kysyvät palvelustasi tai tuotteistasi.

Osana heidän kanssansa yhteyden luomisesta on keskusteleminen, kun he jakavat omia kokemuksiaan. Kannustamalla ihmisiä jakamaan omia tarinoitaan, kiittämällä heitä ja arvostamalla heidän ponnisteluitansa saat heidät todennäköisemmin vuorovaikutukseen tuotemerkkisi kanssa, ja mahdollisesti ansaitset itsellesi asiakkaan. Älä kuitenkaan pakota ihmisiä kommunikoimaan; anna heidän tulla luoksesi luonnollisesti ja omaan tahtiinsa, näin voit varmistaa, että he pysyvät.

Kukkia netistä - Tee kukkalähetys helposti ja nopeasti

Näiden vuorovaikutusten avulla voit myös saada palautetta siitä, kuinka voit parantaa tuotteitasi. Anna asiakkaittesi kertoa sinulle mielipiteensä ja huomioi ne, he voivat olla loistavia tietämään kuinka tehdä palvelustasi parempi heille.

4. Korosta käytännöllisyyttä

Käytännöllisyys on yksi milleniaalien pääpainoista. Kaikki, mikä voisi aiheuttaa lyhyen viiveen, saa tämän sukupolven etsimään kilpailijan.

Aivan kuten muillakin toimialoilla, saatat olla kiinnostunut myös kausitilausten ja/tai kanta-asiakasohjelmien tekemisestä. Kausitilaukset ovat täydellisiä kukkateollisuudelle ja voivat houkutella uusia tulokkaita, sillä niitä vaihdetaan varmasti usein. Voit esitellä kukkia joka kuukausi ja lähettää ne kaikille kausitilauksen tilanneille asiakkaille, mukaan voit laittaa ilmaisia esitteitä niiden hoidosta, tietoja kukista tai mainoksia tulevista tapahtumista tai oppitunneista.

Kanta-asiakasohjelmat voivat olla vähemmän tehokkaita kuin kausitilaukset, mutta ne voivat auttaa lisäämään uusia kannustimia asiakkaille, jotka käyvät kaupassasi, tämä voi auttaa heitä palaamaan takaisin.

Markkinointi milleniaaleille ja nuoremmalle sukupolvelle saattaa tuntua paljolta työltä, tuskalta, tai jopa turhauttavalta. Kuitenkin noudattamalla joitain yllä mainituista markkinointitaktiikoista, voit saada lisää nuorempaa asiakaskuntaa, lisätä voittoja ja antaa yrityksesi kukoistaa tulevaisuudessa!



Löydä Suomen parhaat kukkakaupat