On startuppien ja yrittäjyyden aikakausi. Jokainen haluaa seurata trendiä ja aloittaa jotakin uutta, vallankumouksellista ja mahtavaa, mikä auttaisi tekemään rahaa ja muuttamaan ihmisten elämiä. On yrittäjiä, jotka ratsastavat Internetin ja digitalisaation aallonharjalla. Nämä yrittäjät mahdollistavat sen, että voit myydä ja ostaa lähes mitä tahansa kotoa tai toimistostasi käsin ilman, että sille tarvitsee varata erillistä aikaa.
Yksi parhaiten onnistuneista esimerkeistä nettiyrittämisen suhteen on kukkabisnes netissä. Se on yksi parhaista bisnesideoista, koska se ei vaadi isoja alkuinvestointeja, eikä teknistä osaamista. Tarvitset vain tahdonvoimaa ja halua menestyäksesi ja päästäksesi yli esteistä, jotka ovat joka tapauksessa osa elämää. Sitä paitsi, kukkia on nykyään kaikkialla! Niitä ei ole enää ainoastaan häissä ja muissa juhlissa. Olkoon sitten kyseessä yritysneuvottelu, työpaikan viihtyvyys tai kodin sisustus, kukista on tullut tärkeä osa jokapäiväistä elämäämme.
Ihmisille, joilla on halua aloittaa kukkabisnes netissä, mutta ei tietoa, mistä aloittaa: mahdollisimman realistinen vastaus kaikkiin kysymyksiinne löytyy täältä:
Suurissa unelmissa ei ole vikaa, mutta asiat tärkeysjärjestykseen. Aloita suunnitelmalla. Oli se sitten alue, kukkien tuoreena pitämiseen tarvittava laitteisto tai yleinen käsitys kukkien käsittelyyn sisältyvistä maksuista. Täytyy myös ottaa huomioon kuljetukseen liittyvät tekijät, joko koko maan laajuudelle tai tietylle alueelle. Kannattaa myös miettiä työvoiman määrä, jota tarvitaan kukkalajitelmien suunnitteluun ja kuljetukseen.
Mikäli hyvän suunnitelman miettiminen tuottaa vaikeuksia, kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä mentoreihin tai yrityksiin, jotka tarjoavat rahan sijaan edustusta, tietoa, konsultaatiota sekä suunnitteluapua. Kuten mikä tahansa yritys, kukkakauppakin vaatii yrityslisenssin ja tietysti pääsyn paikallisille farmeille tai markkinoille tuoreiden kukkien saamiseksi. Kaiken tuon saavuttaminen on helppoa: otat vain yhteyttä vanhempiin floristeihin tai kukkayrityksiin, jotka ovat valmiita auttamaan ja mentoroimaan.
Kukkayrityksiä on monenlaisia, niin kuin kukkiakin. Kukkien rajoittuminen kukkapuoteihin on mennyttä aikaa, nykyisin on olemassa rintakukkia, keskikoristeita, hääkoristeita ja tornikoristeita työpaikoilla, joista joillekin tehdään täysimittaisia puutarhatilauksia. Kuitenkin, kuten edellä mainittu, kannattaa tähdätä korkealle, mutta ottaa huomioon omat resurssinsa ja rahansa, sillä tällaiset operaatiot vaativat paljon työvoimaa.
Kukkaset ja niihin liittyvät lahjat pilaantuvat ja niillä on rajallinen säilyvyysaika. Täytyy ymmärtää täysin mikä toimii ja mikä ei, ottaen huomioon markkina-alueesi ja tarpeesi. Jotkin kukat selviävät vain tietyissä ilmastoissa ja ovat vain tiettyjä tilaisuuksia varten. Ne täytyy erotella näiden ominaisuuksien mukaisesti, jotta voit auttaa asiakkaitasi tekemään hyvän päätöksen ja antaa heille vastinetta rahoilleen.
Kysy itseltäsi: maksaisitko itse kimpustasi pyytämäsi hinnan. Jos et, tiedät mitä tehdä! Jos kyllä, olet melko varmasti menossa oikeaan suuntaan.
Tee markkinatutkimusta. Googlaa kilpailijoitasi ja muita yrityksiä alueellasi, selaile heidän verkkosivujaan ja lisää tuote ostoskoriisi. Pidätkö sivuston ulkonäöstä? Onko tuote tai palvelu, jota sinä tarjoat, mutta he eivät? Tässä on mahdollisuus löytää tilaisuus tarjota uniikkia palvelua tai tuotetta, jota kilpailijasi eivät tarjoa.
Huonot arvostelut kiirivät kauas, varsinkin näin digitalisaation aikaan. Yksi huono arvostelu, oli sitten oikeassa elämässä tai netissä, voi mitätöidä vuosien kovan työn ja uurastuksen, joilla olet yrittänyt tehdä yrityksestäsi paremman ja isomman kuin muut. Ota siis jokaisen asiakkaan ongelma vastaan tehokkaasti. Jos on tehnyt virheen, kannattaa pyytää anteeksi. Asiakkaat ovat anteliaita ja heidän luottonsa brändiisi voi tehdä ihmeitä yrityksellesi.
Yrittäjyys avaa uusia mahdollisuuksia uusien alueiden, luovuuden ja voittojen saavuttamiseen, mikä vaikuttaa mahdottomalta tavallisessa yhdeksästä viiteen -oravanpyörässä. Yrityksessäsi olet itse se, joka tekee voitot ja päätökset, olivat ne sitten hyviä tai huonoja.
On olemassa monia verkkosivun luontiin tarkoitettuja nettisivuja, kuten Wix ja Squarespace. Ne tarjoavat halpoja, mallipohjaisia nettisivuja, joita voit itse suunnitella ja ylläpitää. Vaikka tällaiset sivut voivat olla hyvä lähtökohta pienyritykselle, niistä usein puuttuu ominaisuuksia floristeille, mitkä helpottaisivat kukkaverkkokauppasi pyörittämistä ja mikä tärkeintä, tekisi kukkien tilaamisen verkosta helpoksi!
Voit käyttää verkossa toimivaa kukkakauppapalvelua