Jos nykyinen kukkasivustosi toimii hyvin myynnin kannalta, idea siitä että toisen verkkokukkakaupan avulla voisit hallita paikallista aluettasi ja ansaita vielä enemmän rahaa on saattanut käydä mielessäsi. Tai ehkä olet rekisteröitynyt tunnettuun verkkopalveluun ja he kannustavat sinua hankkimaan toisen verkkosivuston. Onko olemassa mitään haittoja kahden verkkokaupan omistamiselle?
Valitettavasti vastaus on yksiselitteisesti kyllä.
Useamman kuin yhden sivuston omistaminen on negatiivista kaikenlaisille yrityksille.
Enemmän kuin yhden verkkosivuston avulla sijoituksesi hakukoneessa voi kärsiä.
Googlen ja muiden hakukoneiden algoritmit käyttävät paremmuusjärjestykseen signaaleja, joiden avulla ne nappaavat kaikkein luotettavimmat hakutulokset. Päällekkäinen sisältö useilla kukkasivustoilla alentaa luottamustasoasi hakukoneissa. Muista, että nämä ovat robotteja – eivät ihmisiä – joten kun ne näkevät jotain mikä tekee niistä epävarmoja, ne voivat alentaa hakutulosten sijoittelua.
Lisäksi, Google Business -sivut sallivat vain yhden verkkosivuston, ja on olemassa riski, että verkkosivustosi katsotaan roskapostiksi ja poistetaan hakukoneiden tuloksista.
Verkkoshoppailijat ovat älykkäitä hakukoneiden kanssa. He skrollaavat usein hakutuloksia alaspäin ja valitsevat kukkasivuston, joka houkuttaa heitä, tai sivuston johon he luottavat eniten.
Yksi tärkeä tekijä asiakkaiden luottamuksessa on arvosteluosio. Arvostelut ovat korvaamattomia, ja kun kyse on hakukoneista, niiden levittämisestä ympäriinsä ei ole hyötyä yrityksellesi.
Useimmat verkossa shoppailevat henkilöt sulkevat samantien sivuston, jos he huomaavat että yrityksellä on kaksi eri sivustoa lähes samoille tuotteille – tämä voi johtaa luottamuksen puuttumiseen ja täten siihen, että et saa tuotteita myytyä.
Ei välttämättä omalla alueellasi, mutta hakukoneissa, mikä ei ole hyvä asia. Kukkaiset verkkosivustosi kilpailevat toistensa kanssa, mikä yleensä johtaa siihen että molemmat verkkosivustot ovat matalalla hakutuloksissa.
Riippumatta siitä, maksaako toinen sivustosi hieman tai paljon enemmän, se on silti rahan ja ajan tuhlausta, kun sinulla on useita sivustoja pyöritettävänä. Sijoita rahat toiselta sivustoltasi mainoksiin tai markkinointiin hyödyttääksesi ensimmäistä ja ensisijaista verkkosivustoasi.
Toivomme, että tämä kannustaa sinua käyttämään vain yhtä sivustoa yrityksellesi. Jo sinulla on kaksi tai useampi sivusto, nyt on aika vakiinnuttaa ja säästää aikaa ja rahaa saadaksesi kukkakauppasi hakukoneisiin.